lördag 15 mars 2014

Ja, jag skäms

15/12 På söndagen ägnade jag mig inte åt mycket mer än att vara en naturbov. Jag brukar försöka hålla mig från saker som förstör planeten och gör mitt bästa för att spara energi och för att inte äta fisk och skaldjur som är utrotningshotade och/eller hotar miljön på ett eller annat sätt.
Men... ibland kan jag bara inte hålla mig ifrån en av mina absolut favoriträtter... Jag skäms, men ibland (typ 2 gånger per år) så faller jag för frestelsen och äter vitlöks- och chilifrästa tigerräkor. Det är något av det godaste jag vet och det är så trist att man inte på något sätt kan äta det med gott samvete.
Jag försöker som sagt att äta det väldigt sällan och jag äter inga överdrivna portioner, men ändå.
Till det äter jag hembakat bröd som jag doppa i vitlökssmöret som de simmar runt i.

Inga kommentarer: