måndag 17 mars 2014

Favoriträtter man har glömt


27/12 På fredagen kunde jag ta det riktigt lugnt och då gjorde jag förstås lite grejer i alla fall. Men att måla naglarna och laga mat får man nog anse vara rätt så lugn dag i alla fall. Folk undrar ofta varför jag fotograferar min mat och det är just av den kommande anledningen: När jag tittar igenom mina bilder så får jag inspiration!
Jag hade helt glömt bort att man kan göra stuvad potatis till exempel och vid jul köper jag gärna en massa olika sortera lax och sen blir det inte av att jag äter upp den. Det passade alltså bra att göra stuvad potatis att äta med den kallrökta laxen, dessutom hade jag en hel massa citroner i kylen och det måste man ju ha till det tycker jag. Så, utan mina bilder hade jag inte kommit på att man kan äta en sån middag, jag vet inte hur det är med er, men ibland glömmer jag bort mina favoriträtter och äter dem inte på jättelänge fast jag lagade det ofta förr.
Naglarna blev juliga, men av någon anledning blev de ganska matta...

Inga kommentarer: