fredag 14 mars 2014

Varför förutsätta att jag är pank?

6/12 På fredagen var energin lika ostadig som tidigare men i en av energiboostarna slängde jag lite grejer i crock poten för ett långkok. Jag brukar ta lite av varje från kylskåpet, sånt som börjar se lite tråkigt ut är ju perfekt att ha i grytor. Köttet hade jag köpt, det var en saltrulle, jag tänkte att det skulle bli gott. Det visade sig efteråt att det köttet blir lite kkompakt och hårt, jag vill att det ska falla isär snarare, så det var inte ultimat för mig.
Jag fick ett reklamutskick från IKANObanken  som jag störde mig lite extra på. För det första har jag undanbett mig reklam i min brevlåda, men adresserad reklam kan man ju aldrig komma undan och har man som jag en bra kreditvärdighet så vill alla att man ska låna pengar av dem. Det är ju bara det att om man är bra på att planera sin ekonomi så att man inte får några problem, då är det nog rätt sällan man behöver låna pengar, särskilt till dåliga villkor. Sen att de uttrycker sig på det sättet de gör: Därför ska du låna hos oss.
För det första låter det som en kvällstidningsrubrik och för det andra förutsätter de att man behöver låna och då ska välja dem.
Nej, jag tycker att det är mycket irriterande marknadsföring och skäl nog att inte låna av dem om jag någonsin behöver låna pengar.

Inga kommentarer: