onsdag 25 april 2012

Jag måste ju fylla väskan


19/4 På torsdagen var vi redo att bli hämtade klockan 9 på morgonen för ett studiebesök hos en av våra leverantörer. Jag har ju varit där för inte alls länge sedan, men man får en helt annan, mer allmän information när man är en större grupp och det ställs frågor man kanske inte hade ställt själv. Det visade sig vara väldigt intressant och vi upptäckte att de hade produkter vi inte kände till.
Vi var tillbaka på hotellet vid 13.30 eller något senare och jag lämnade bara mina grejer på rummet så gick jag och kollegan J ut på stan en sväng. Andra kollegan D hade åkt hem på förmiddagen och var inte med på besöket, J skulle åka på kvällen. Vi gick till Boots där jag handlade lite mer schampo av en sort som det inte är silikon i och sen tog jag ut kontanter för att kunna ta en taxi dagen därpå till flygplatsen. Vi virrade iväg en bit och av en tillfällighet snubblade vi över The Carvern där Beatles började sin karriär och sen när vi kom tillbaka till gågatan hittade jag en M.A.C. affär i en galleria så jag och J sade hejdå och han gick tillbaka till sitt hotell för att packa. Jag gick mot mitt hotell också men stannade och köpte jordgubbar på vägen och en jäkla massa te, det var så många jag ville testa och de var inte särskilt dyra. Jag gick tillbaka till affären jag varit på på fredagen och nu hade de den svart/vita klänningen i min storlek så jag kunde inte låta bli att köpa den.
Sen tog jag kaffe och en macka på Starbucks och köpte några tepåsar där också, sen gick jag med ömma ben, fötter, händer och armar tillbaka till hotellet. Jag vilade en liten stund och sen satt jag och läste och tittade på American Idol och då ringde D och sa att hon var 5 minuter ifrån mitt hotell och att jag skulle gå ned. Vi skulle gå och äta någonstans var det tänkt. Det slutade med att vi tog bilen mot China Town och där hittade vi ett "Japanese Steak House" som jag ju älskar så dit gick vi.
Vi hade en kul och god middag och jag var hemma på hotellet vid 22.30 tror jag och precis då kom också tysken M tillbaka från middag med sina kunder så vi satte oss och drack en cola och snackade en stund och bestämde att vi skulle åka tillsammans till flygplatsen nästa morgon för han gick med på att åka en halvtimme tidigare än tänkt. Sen sa vi godnatt och jag packade mina väskor s¨att det var klart och sen gick jag och lade mig.



Inga kommentarer: