onsdag 25 april 2012

Ska vi dela på en handflata?


16/4 På måndagsmorgonen samlades kommittén till frukost på morgonen och sen satt vi och jobbade resten av förmiddagen inne på ett kontor på hotellet. Jag hade inte så mycket att göra inför mötet eftersom de fått gjort så mycket dagen innan, så jag gjorde mitt eget jobb istället och svarade på mail och förfrågningar och sånt så folk slipper vänta på att jag kommer tillbaka.
Någon gång efter lunch skulle vi flytta alla saker till museet där vi skulle hålla till de kommande dagarna. Jag promenerade dit och tog vägen utefter kajen och det var jättefint men längre än att ta den andra vägen trots att det känns som om det vore tvärtom.
Nu skulle mässan byggas upp och medan de som skulle ställa ut gjorde det försökte jag ladda upp bilderna från minneskorten till datorn medan jag jobbade med annat vid sidan om. Det tog ett bra tag men till slut fick jag till det. Jag, S och P gjorde i ordning drinkbiljetter och namnbrickor och sen gick jag tillbaka för att göra mig i ordning till kvällens "meet and greet".
Klädkoden är smart/casual vilket kanske kan sägas vara... vardagsfin. Visst kommer då i snygg kostym och skjorta, men sällan slips, andra kommer i jeans och cardigan. En hel del är kritiska till att en del inte klär upp sig det minsta. Själv var jag nog överklädd eftersom jag så gärna ville ha den nya svart/vita klänningen på mig. Jag fick i alla fall en massa komplimanger men R's : -Du ser ut som Grace Kelly; måste ju ha varit den finaste av dem?

Jag är ju vår inofficiellt utvalda fotograf så plötsligt kom jag på att jag kanske borde fota lite, så jag tog några kort och sen tog jag det lugnt ett tag i väntan på kollegan D som skulle komma sent. Under tiden frågade jag ett par kunder om de ville hänga med och äta senare och sen när D dök upp lät vi honom ta en drink och sen gick vi iväg och tog med oss en gammal vän/leverantör också vilket gjorde att vi fick prata Engelska vid middagen.
Gusto där vi varit förra gången vi var i Liverpool hade en väntetid på 40 minuter och alla var vrålhungriga så det blev ett nej till att vänta. På nästa ställe som inte ens är hälften så bra hade de en väntetid på 45 minuter så vi traskade tillbaka till den första och då gav två av killarna upp och jag vet inte om det var för att vi nu bara var 4 personer, men vi fick ett bord efter bara ett par minuter. Sen hade vi en väldigt trevlig middag med god mat och gott sällskap. Jag valde räkor i tomat och vitlökssås och det smakade absolut inte illa men det var mest som en pizzafyllning... Vi valde alla filé till varmrätt och alla var så nöjda med sitt kött att vi inte kunde sluta prata om det.
Någon lunch hade jag inte hunnit att äta, det enda jag ätit sedan frukost var någon riktigt sliskig, söt kaka. Ändå var jag egentligen mätt när dessertmenyn kom in, men det lät så gott med Banan- och Toffeémaräng, eller hur?
Det syns inte på bilden, men marängen är stor som en handflata och dessutom uppbyggd på höjden. Jag och A hade beställt en var och trots att vi delade på dem alla fyra blev det en hel del över. Det var jätteportioner, men supergott verkligen, som en riktigt bra marängswiss eller banana-split.
Min kollega och A bodde på ett annat hotell så de gick hemåt, jag och R gick till vårt hotell och han tog chansen att ta en tidig kväll, själv gick jag och sa hej till ett par människor i baren i egenskap av styrelsemedlem och sen smet jag iväg till min säng.



Inga kommentarer: