söndag 8 april 2012

Svart måndag

2/4 Måndagen började som vilken dag som helst förutom att det var ett jäkla väder med hagel och snöstormar under dagen. Det var stressigt på jobbet men jag fick i alla fall gjort det jag skulle även om jag blev kvar längre än planerat. Precis då jag var klar med panikjobben och avslutade ett samtal så fick jag ett sms av Ju att ringa henne så snart som möjligt. Normalt sett blir jag rädd när jag får såna sms eftersom jag automatiskt tror att något har hänt, men nåt i tonen gjorde att jag faktiskt inte alls blev orolig... det var fel.
Jag ringde upp direkt och fick en stor chock när Ju berättade att barnens pappa, mitt gudbarns pappa,  förolyckats kvällen innan och de fått reda på det för en stund sedan. Barnen ville att jag skulle komma dit. Jag skyndade mig från jobbet, åkte hem och packade lite saker, lämnade  Turre till mamma och åkte mot Hägerstensåsen. Lite tur i oturen ska man väl ha och eftersom många hade påsklov så var det inte särskilt mycket trafik och jag var där ganska snart. Systerdottern, C, J och jag hade alla åkt dit så snart vi fått veta och när den värsta chocken lagt sig så lyckades vi faktiskt prata om lite annat också så att alla fick en paus. Det är nyttigt att både prata om sorgen och chocken och att tänka på annat emellanåt. Ju gjorde middag till oss allihopa och jag hjälpte till lite och hoppade sen i duschen och gjorde i ordning mig. Efter en god middag och försäkran från killarna att det var okey att jag åkte iväg ett par timmar så åkte jag för att spela quiz med mitt lag.
De hade sett till att vara i tid så som jag normalt gör eftersom jag förvarnat om att jag kunde bli sen, nu hann jag i alla fall till det att quizzet började.
Efter en stund lyckades jag ha ganska trevligt i alla fall, jag har ju inte träffat barnens pappa på många år, men det är ju killarna jag är orolig för.
Vi förlorade med ett par poäng till 2:an och hela 5 poäng till 1:an!
Jag åkte tillbaka hem till Ju, på vägen handlade jag lite bröd på macken och sen satt vi och tog en kopp te och en macka. Systerdottern hade åkt hem, A's flickvän hade kommit dit och nu var kompisen A där också. Jag hade början till migrän och var orolig eftersom jag glömt min medicin hemma. Men A erbjöd mig Imigrän som nässpray och jag gillar verkligen inte att ta det så jag gick ned till bilen för jag kom på att jag hade Imigran i första hjälpen-lådan. Men den gick visst ut 2003... hoppsan. Dessutom har den ju legat där  under heta sommmardagar och ned till -27 så det kanske inte var så lämpligt. När jag skulle gå tillbaka in kom A ut, han skulle gå hem till barnen så jag hängde på och han gav mig två nässpray att ta "ifall att".
Jag J och Ju satt uppe en stund till och sen bäddade J åt mig och sig och jag fick ta Ad's säng och J tog soffan. Sen gick vi och  lade oss vi 1.30 eller nåt sånt.
Bilden på Kungsfiskar-emblemet hittade jag i tegelväggen hos Ju, den har jag aldrig sett tidigare och det kan tyckas att en är väldigt tydlig men det syns knappt alls när man tittar på väggen.

Inga kommentarer: