tisdag 10 april 2012

Inpyrd som ett gatukök

8/4 På söndagen fick jag åtminstone lite gjort, jag diskade, städade undan grejer och tvättade 4 maskiner tvätt, en av dem tvättade jag dessutom hela 3 gånger... Anledningen till det var att tvättmedlet bara fastnade i facket hela tiden men till slut gav jag upp och jag antar att det inte kan vara mycket smuts kvar efter 3 tvättar även om det tvättas med minimalt med tvättmedel.
Vi 18 åkte jag hem till mamma och pappa för att äta middag. De vet att jag gillar fondue så eftersom de skulle äta det bjöd de in mig. Jag åt lite kött, avokado, räkor och champinjoner och så dippade jag det i vitlökscreme fraishe.
Jag blev inte äckelmätt men höll mig mätt mycket längre än vanligt, det funkar bättre med fett och protein om man vill vara mätt länge. Vid 20 skulle de titta på "Så ska det låta" så jag åkte hemåt och ringde J på vägen hem för hon skulle komma och hänga hos mig och se nån film. När jag kom hem  var jag helt inpyrd med frityrlukt så jag hoppade in i duschen och innan jag kommit ut var J på plats och vi kunde inte riktigt välja film men det slutade med "Elvis has left the building" jag vet inte om jag berättat om den tidigare men den är rätt löjlig och kul, sevärd även om det är en rätt oseriös och så är ju John Corbett med...
Både Turre och Judas blev överlyckliga när J kom, som ni nog kan se på bilden.
Medan vi tittade på filmen målade jag naglarna och lyckades hålla dem snygga under tiden de torkade.

Inga kommentarer: