onsdag 25 april 2012

Jag kan nätt och jämt minnas tiden då jag var lika fräsch

18/4 På onsdagen behövde jag inte vara på museet förrän vid 9 så lite mer tid hade jag på morgonen. Dessvärre gick jag in på den första föreläsningen eftersom det var mitt uppdrag att fota så många föreläsare som möjligt, tyvärr var jag alldeles för trött och ointresserad och istället blev det ett lidande utan like medan jag gjorde mitt bästa att hålla mig vaken, andra kämpade inte lika hårt, eller så förlorade de bara slaget, för nästan halva publiken satt och sov...
Vid lunchtid mådde jag bättre men insåg snart att även denna lunch bestod av trista, torra mackor och lite sallad, tacka vet jag svenska luncher.
Några till kortare möten och årsmöte och sen var dagen slut och alla tackades av för årets arbete i föreningen.

Jag satte mig för att fixa bilderna åt vår ordförande och till killen som har hand om vår elektronsiska medlemstidning och det tog rätt långt tid för alla bilder fick inte plats på stickorna jag fått så jag var tvungen att sortera ut en del.
Jag svarade på en del mail också innan jag packade ihop mina saker och gick tillbaka till hotellet. Jag hann ta det lugnt en liten stund innan jag fick ett sms av S att vi skulle ses i baren om en halvtimme för att bestämma vad vi skulle hitta på under kvällen.
Jag hade pratat löst med mina kollegor om vi skulle äta middag ihop, men det slutade med att jag valde att gå med de andra istället för J var jättesjuk med feber och ville äta och gå och lägga sig och D var jättetrött och ville ta en tidigt kväll.
Vi begav oss ännu en gång till Gusto eftersom jag rekommenderat deras filé och den här gången valde jag faktiskt det till förrätt också, carpaccio, och den var helt fantastisk och serverades med trattkantareller vid sidan.
Vi var 13 personer runt bordet och hade rätt trevligt, jag satt bredvid H som jag lärde känna ordentligt i Stockholm förra året, hon är gullig och vi har kul, men jag kan inte låta bli att störa mig på hur ung, vacker och fräsch hon är...
Vi gick visserligen till puben på väg tillbaka men alla drack halvhjärtat nån drink och sen ville de flesta gå och lägga sig.





Inga kommentarer: