tisdag 10 april 2012

Hur ligger man sönder en säng utan sällskap?

9/4 På måndagen började jag bli riktigt stressad, än hade jag inte gjort mycket av det som behövde göras före avfärd på tisdagen. Först åt jag en bit varm macka som blivit över från kvällen innan och sen åkte jag till Ica och handlade smör. Då upptäckte jag att biltvätten äntligen öppnat igen så jag körde bilen igenom där också. När jag kom tillbaka diskade jag och städade i köket, tömde kylen på sånt som inte håller sig tills jag är tillbaka och så skulle jag dra lakanen ur sängen och inser plötsligt att sängen är helt sned. När jag slutligen lyckades lyfta ur madrassen, dessutom utan att bryta någon nagel på nåt smärtsamt sätt, så visade det sig att en bit av metallstaget under sängen hade gått sönder. Är det uppmuntrande undrar jag? När metall går sönder för att jag ligger på det?
Jag dammsög under sängen och lagom tills jag insåg att jag måste åka till Ikea på stört så kom J förbi med en kappa jag ska få långa på min resa och hon bestämde sig för att hålla mig sällskap till Ikea.
Vi hittade staget och det kostade faktiskt inte mer än 100:- och var relativt lätt att montera. Jag köpte nya orkidékrukor och ramar till jobbet också.
TK, här är blomman du gillade, jag tog en bild på etiketten när vi var på Ikea!
När jag lagat sängen bäddade jag rent och sen dammsög jag. Jag sköt på packningen och inte förrän framåt midnatt kom jag igång och det var förstås enklare än jag trott, precis som vanligt.
Jag kom inte i säng förrän vid 2 och somnade inte förrän vid 4... surt.

Inga kommentarer: