söndag 22 april 2012

Är det inte enklare att byta kranen?

11/4 På onsdag gick jag upp kl. 7.30 och trots att jag sovit rätt bra trots den hårda sängen så var jag förstås trött, det blir man av att resa. Hotellet som P varnat oss för var inte så förskräckligt som man kunde tro, men fint var det då inte. Dittills hade jag bara reagerat på kranen som var ihoptejpad! Men när jag klev in i duschen insåg jag att det luktade fruktansvärt surt därinne, blä. Sen är det tyvärr så att de flesta hotell är byggda av män, för män och det innebär att duschen sitter i taget och inte går att ta ned och spola av underredet med för killar har alla delar utanpå kroppen, dessutom är det alltid väldigt dåligt lyse, så det är väldigt svårt att sminka sig. Jag var väldigt osäker på hur jag såg ut när jag gick ut genom dörren och gick till Starbucks som låg vägg i vägg, för att ta frukost. Jag kände mig till och med tvungen att fråga tjejen som jobbade på Starbucks om jag såg ut som en clown eller inte, hon sa att jag inte gjorde det. När vi alla ätit klart satte vi oss återigen i bilen och åkte några kilometer till kontoret. Där hade vi ett möte på ungefär 2 timmar och sen blev vi hämtade av en taxi som P fixat åt oss eftersom både vi och de skulle vidare men vid olika tider. Vi kom väldigt tidigt till flygplatsen och jag gick och tittade runt lite och köpte ett par ögonskuggor på M.A.C. och sen var det en kille som jobbade på tax freen som raggade på mig men jag smet iväg och tog mig mot loungen där killarna var. Loungen  var trist och det fanns bara soppa att äta förutom snacks. Självklart hade de gratis alkohol däremot men det gör ju inte mig lycklig direkt...
Vi satte oss och jobbade alla tre, ömsom tillsammans och ömsom individuellt men min dator blev urladdad och jag fick sätta mig på enda stället med elkontakt och där satt jag väldigt konstigt och det kändes som om jag satt med händerna uppe vid öronen och skrev, men jag fick en hel del gjort i alla fall. Vi hade ett möte om några praktiska detaljer och sen var det dags att flyga till Belfast.

Den flighten var bara på drygt en timme och vi tog en taxi till hotellet som låg i centrala Belfast, The Fitzwilliam. Det visade sig vara ett jättetrevligt hotell och kontrasten till det förra var totalt. Jag hade blivit uppringt av C som vi skulle träffa i Belfast och han hade föreslagit att vi skulle gå ut och äta middag på kvällen, så efter att ha checkat in, lämnat våra väskor och snyggat till oss lite så mötte vi honom och D i baren. Vi tog en kort promenad till "Made in Belfast" där vi åt en trevlig middag i gott sällskap.
Alla var rätt trötta så vi tog oss tillbaka till hotellet medan C åkte hem och jag kom i säng i någorlunda vettig tid.