torsdag 2 maj 2013

Skulle ni våga ge er själva en spruta?


15/3 På fredagen skulle kanske min före detta room mate komma över, men eftersom jag inte kunde köra på mina mediciner så blev det lite omständligt för henne att komma hem framåt kvällen så vi ställde in.
På eftermiddagen avgiftade jag mig tillräckligt för att kunna åka till apoteket och köpa sårtejp och så köpte jag lite filmjölk också eftersom jag plötsligt var sugen på det.
När jag var på Ica träffade jag några kompisars vuxna dotter och hon såg inte ens att jag såg trött och sliten ut utan tyckte att jag såg fräsch ut och blev förvånad när jag sa att jag var nyopererad.
Jag gick förbi guldaffären för att se om mina örhängen som jag beställt hade kommit, men det hade de inte.
Till middag åt jag räksallad och sen fick jag ta min spruta till kvällen, den som ska motverka blodproppar. En gång i tiden hade jag sprutfobi, den har jag jobbat bort helt själv och nu klarar jag av att ge mig själv sprutor, det är inte ens särskilt obehagligt faktiskt.
Tänk vilket jobb jag har gjort!

Inga kommentarer: