måndag 20 maj 2013

Man kan ju inte släppa greppet helt


3/4 På onsdagen var jag tvungen att jobba trots att jag inte mådde bra, jag ville ju inte tappa greppet om mina projekt helt. Alltså åkte jag och en kollega till Nyköping och Kustbevakningen för att fortsätta att jobba på en utveckling av en tidigare produkt. Jag hade rätt ont och mådde rätt dåligt så dealen var att jag skulle köra till Tumba-avfarten för att möta upp O som bor söder om stan och sen skulle O köra resten av vägen så att jag kunde ta tabletter. På vägen ned ringde jag min kirurg och fick fler utskrivna ås innan vi åkte ända fram till Skavsta så stannade vi på ett apotek och tog ut dem. Resten av dagen lyckades jag hålla god min och gick på smärtstillande och kunderna märkte inget alls. O fick köra hela vägen hem.
Jag hade startat hemifrån 8.30 och var inte hemma förrän vid 19.30, en tung första dag på jobbet, särskilt som man är allt annat  än återställd.
När jag kom hem gjorde jag en smoothie eftersom jag kände mig matt och inte orkade varken laga mat eller äta den.

Inga kommentarer: