onsdag 8 maj 2013

Jag älskar polisens passexpedition!

27/3 På onsdag kom jag upp vid 11 och efter att ha ätit frukost och pratat jobb med pappa i telefon så duschade jag och sminkade mig. Det tar väldigt lång tid att göra sånt när man inte mår bra och nu var min svullnad så pass att mitt allmäntillstånd definitivt var nedsatt.
Jag hade ju bokat tid hos Polisen för att ansöka om pass och tiden jag skulle vara där var 14.00, det stod också att man skulle vara där och registrera sig minst 5 minuter före utsatt tid.
Jag klev in genom dörren vid 13.50 och det fanns en automat där man registrerade sig. Hallen var full med folk och jag blev rädd att jag skulle bli sittande i ett par timmar, jag mådde ju inte alls bra och kände inte för nåt sånt.
Kan ni tänka er när jag var fotad och klar och på väg ut genom dörren?
13.55!!
De är såååå oerhört effektiva!
Jag blev framkallad till luckan efter baar nån minut, de kollade mitt gamla pass, fotade mig, frågade om jag var nöjd med fotot, tog betalt och sa att jag skulle få det nya passet om c:a 5 arbetsdagar och sen var jag klar. De var dessutom trevliga!
De frågade om jag ville makulera det gamla passet nu eller när jag kom tillbaka för att hämta det andra och jag kan inte riktigt leva med tanken att vara utan pass, ens för 5 dagar, så jag sa att vi tar det när jag kommer tillbaka. Sanningen att säga vill jag inte ens byta pass och kunde jag hjälpa det så skulle jag inte. Fotot är fruktansvärt så det handlar inte om det, det handlar om alla mina häftiga stämplar och minnena som är kopplade till dem. Sydafrika, Thailand, Australien, Malaysia, The Gambia, Singapore och en massa (typ 12?) stämplar in och ut ur USA. Jag vill ha dem kvar. Man får behålla passet, men de gör hål i det, så jag behöver inte kasta det. Men jag fotade det också för säkerhets skull, ett exempel på en sida i passet får ni se på bilden.
På vägen hem stannade jag på Apoteket och köpte sårtejp, jag visste inte det tidigare, men ärren ska tejpas i 6 månader...
Jag glömde köpa kompresser däremot.
Jag var fruktansvärt trött och svullen när jag kom hem och hade väldigt ont, både i svullnaden och värk i ryggen och i resten av kroppen, det som beror på sköldkörteln.
Jag somnade på soffan en stund efter att jag haft telefonmöte med pappa och en annan kollega i direkt följd. Jag börjar redan vara tvungen att planera för jobbresor, bland annat en jag ska göra nästa vecka. Jag får hoppa över en dag sjukskrivning för att åka till Kustbevakningen då så att jag inte tappar greppet om mina projekt.
Jag ska också åka till Visby på min första dag tillbaka på jobbet.
Till middag gjorde jag räksallad.

Inga kommentarer: