torsdag 2 maj 2013

Är jag den enda som har samma nummer?


20/3 Onsdag och dags för pysselkväll. Det är ju inte så energikrävande, snarare ger det energi, så det gick jag på trots att jag var trött och sliten. Jag hade i alla fall tagit det lugnt och laddat hela dagen.
Jag orkade ju inte gå så långt däremot så jag skickade ett sms till mammas och pappas grannar för att fråga om jag fick stå på deras uppfart, det brukar inte vara något problem, men den här gången fick jag ett konstigt svar och efter ett tag så insåg jag och den jag smsade med att vi inte kände varandra... Varför ska folk byta telefonnummer?
Själv har jag haft samma nummer sen jag fick min första mobiltelefon någon gång runt 1998. När jag parkerade på deras uppfart gick jag och ringde på istället och som jag trodde så gick det bra att jag stod där.
Till middag hade jag ätit fil, flingor och frystorkade hallon, de var helt utan tillsatt socker och smakade jättefräscht. Jag hittade dem i Hötorgshallen när jag var och julhandlade i stan.
Det här var mitt första pyssel utan att röka och det var inte ens svårt, jag säger inte att det aldrig blir svårt igen, men just nu var det inte det.
M hjälpte mig att börja rita och planera ett kök på Ikeas hemsida och eftersom jag bad om input så hade alla åsikter om hur det ska se ut. Själv vet jag inte riktigt hur jag vill ha det så det är bra med hjälp, men när alla säger olika saker då blir jag mest förvirrad.
Syrran ville testa några sminkningar och det finns alltid någon som vill vara modell, den här gången var jag först i kön, sen var det någon annan som tog över när hon var klar med mig.
När jag kom hem var jag helt slut.

Inga kommentarer: