tisdag 21 maj 2013

Nu behöver jag bara mina ögon för att passera en gräns

5/4 På fredagen gjorde jag räksallad till lunch men den räckte till middag också...
Jag hämtade ut mitt nya pass och jag kan väl tycka att bilden är sådär, men jag känner igen mig själv och det duger bra så. Kan ni fatta att de än en gång visade sin förträfflighet på passexpeditionen! Det skulle ta runt 5 arbetsdagar tills det var klart och trots att det varit påsk och alltså gått 2½ arbetsdag ungefär så fick jag ett sms redan på onsdagen att det var färdigt att hämta. Nu kan jag i alla fall slappna av och veta att resan till Spanien kommer att funka som den ska. Nu kommer jag också ha möjlighet att gå genom "Iris"kollen, det betyder att man går in i en automat och inte behöver stå i kö till tjänstemännen vid gränsen. Det tar kanske ett tag att få grepp om, men sen går det nog snabbare. Det fungerar nog kanske bara inom Europa däremot?
Jag var illamående hela dagen av någon anledning och hade svårt att få i mig något alls att äta, men jag vet ju att aptiten kommer tillbaka förr eller senare så jag bakade bröd så att jag har hemma. När jag skulle försöka få i mig te och macka gjorde jag däremot en riktigt blunder... Gav hunden en tjusnopp inomhus för första gången på flera år, självklart skulle han tugga på det på mattan, det vill säga ungefär en meter ifrån mig. Det stank så in i helvete och illamående blev värre och att äta gick inget bra. Till saken hör att han inte ens gillar att tugga på såna saker, så lagen om alltings jävlighet fungerade som den skulle denna dag.







Inga kommentarer: