fredag 3 maj 2013

Synd att han inte fick en chans att underhålla oss



21/3 På torsdagen gjorde jag äggtoast till frukost, men som vanligt var jag inte så hungrig eller sugen som jag trodde och kunde förstås inte äta upp dem.
På kvällen skulle jag med mamma, pappa och brorsan på Upplands Väsby Promotions årliga middag. Det är kommun och företagare i Väsby som har engagerat sig i att göra företagarklimatet bättre. Det är rätt trevligt folk och de hade tagit dit Tomas Gee för att underhålla och han är både trevlig och bra och alla tycks gilla honom. Jag känner honom lite gran och han kände igen mig trots att vi kom fram till att det nog var i alla fall 5 år sedan vi sågs sist...
Tyvärr var det en enda röra av prisutdelningar och tal och lite "klubben för inbördes beundran", så lagom tills han äntligen fick möjlighet att göra "sin grej" så var de flesta på väg därifrån. Om jag säger att vi till exempel inte fick desserten förrän vid strax efter 23 så fattar ni på vilken nivå det var. Vi var också tvungna att byta bord mellan varje rätt. Första bordet jag hamnade vid var väldigt trevlig, nästa hade jag nog dött av leda om jag inte haft svägerskan att sitta bredvid och prata med. Det tredje bordet var det absolut bästa, jag och en kille och en tjej hade väldigt, väldigt trevligt och klickade bra.
Eftersom jag var både trött och lite drogad och dessutom hade ont så var det en alldeles för lång kväll och att behöva byta bord var också lite av tortyr.
Sen att maten var allt annat än fantastisk gör ju inte saken bättre, jag tror inte att jag någonsin blivit serverad bra mat på Scandic Infra, varken vid lunch eller middag.


Inga kommentarer: