måndag 3 september 2012

Är små ägg äckligare än stora?



30/8 På torsdagen åkte jag till läkaren och tog blodprov det första jag gjorde, Förr hade jag ju sprutfobi och kunde inte ens se en spruta på bild utan att må illa, men den har jag jobbat bort helt på egen hand!
Nu hade jag inte ens en lätt ilning i magen, ingen nervositet alls faktiskt, utan jag bara åkte dit och så var det strax gjort och sköterskan är både trevlig och bra på det där så det kändes knappt.
Det är min läkare som vill ta en titt på mina sköldkörtelvärden och jag är lite rädd att han ska säga att de är för höga och att jag måste minska min levaxindos, men jag mår ju bra för första gången på 25-30 år, så det vill jag absolut inte göra.
Han sa att om det ser ut som om det vore nödvändigt kommer vi i alla fall att diskutera saken och det ska mycket till för att han inte ska lyssna på mig sa han. Vi får hoppas att det stämmer.
Jag hade besök av Kustbevakningen på eftermiddagen på jobbet och de är alltid trevliga att ha att göra med och vid det här laget känner vi ju varandra ganska väl.
Jag tog ett kvickt möte med kollegan D för att uppdatera honom på vad som händer och sen var jag plötsligt sen hem och där satt ju systerdottern L och väntade.
Har jag berättat att hon tagit körkort?
Väldigt praktiskt när man plötsligt har flyttat ut i skogen och fortfarande pluggar mitt i centrala Stockholm.
Hon tog körkortet bara nån vecka före flytten.
Jag gjorde återigen gjort potatismos och sås att servera med det långkokta köttet och L var helt lyrisk, hon älskar det där.
När vi ätit diskade jag upp och sen kokade vi vaktelägg så att L skulle få smaka. Hon tyckte att det kändes helt fel och nästan lite äckligt att äta så små ägg, men hon är ju inte sämre än att hon smakar och de smakar ju som vilka ägg som helst.
Precis innan L åkte så kom K hem och när L åkt iväg för att hinna genom skogen innan det blev mörkt så sate jag mig och rensade svampen och förvällde den.


Inga kommentarer: