tisdag 11 september 2012

Vem är Judas?








8/9 På lördagen vaknade jag vid 10-tiden och gick upp för att äta frukost. Jag värmde på resterna av sconesen jag gjort på fredagen och kokade ett par ägg, men i slutänden orkade jag i stort sett bara äta äggen, jag smakade bara på sconesen.
Jag städade undan lite i huset och sen åkte jag till jobbet för att visa upp bilen för några spekulanter. De tyckte inte att det var nåt fel på den men var inte jättesugna heller. Hon verkade tro att bilen skulle vara exakt som hennes gamla bil och den var en Opel eller nåt, varför skulle den vara lik den?
Jag åkte hemåt och satte mig och målade naglarna och då började det hagla som sjutton och K var helt fascinerad och jag måste erkänna att jag var lite förvånad också.
Turre och Judas ligger gärna tillsammans på soffan och det tycker jag är så gulligt, det är bra att de kommer överrens. Jag vet inte om jag berättat det, men Judas är en hittekatt. Jag hittade honom på Max Hamburgerrestaurang i Barkarby för ganska exakt 7 år sedan nu. Jag polisanmälde att jag hittat honom och så, men ingen har någonsin hört av sig.
Han är den ultimata katten, särskilt för en människa som jag som egentligen är mest hundmänniska. Jag tycker att katter kan vara lömska och oberäkneliga och aldrig helt rumsrena. Judas har aldrig gjort illa mig någonsin och han vägrar gå på låda så vi har ingen. Han går ut till och med när det ösregnar eller är -27 grader, han rusar ut snabbt och kommer tillbaka ännu snabbare och han har aldrig gjort något inomhus.
Dessutom är det uppenbart att någon har älskat honom innan jag och Turre gjorde det, för han är väluppfostrad och tillitsfull och som sagt, jättesnäll. Dessutom har han avgudat Turre från första dagen.

Vid 18 åkte jag hem till mamma och pappa för att bli bjuden på middag. Jag tog med en påse torkade trattkantareller som blommor och fick fondue i utbyte. Jag gillar fondue men av någon konstig anledning har jag alltid bara friterat räkorna och svampen, köttet äter jag rått...
Vid 20 någongång lämnade jag Turre hos mamma och åkte hem för att duscha av mig gatukökslukten och göra i ordning mig.
Vid 22 åkte jag mot stan för att möta upp med A på Dubliner.
Hon hade en kompis med sig och vi hade trevligt men ju längre kvällen led ju mer deppig blev jag för jag hade hoppats att J skulle dyka upp. Det gjorde han inte och jag åkte hemåt besviken vid 2.30, hämtade upp Turre på vägen och gick och lade mig så fort som möjligt för att slippa tänka.
Dessutom upptäckte jag att blixtlåset på mina nya Ecco-skor hade gått sönder under kvällen, första gången jag använde dem. Det hade jag inte förväntat mig så jag vet inte om jag ens har kvittot kvar, vilken skitkväll det blev i slutänden.


2 kommentarer:

JCMAS sa...

Åh. Fondue. Det var länge sen. Men oj, vad många gånger jag ätir det hos dina föräldrar ,)

Nova sa...

Ehurm... jo, det har vi gjort några gånger ;-)