onsdag 5 september 2012

Svarta skor, svart själ?



4/9 Jag sov äntligen helt okey natten till tisdag, jag vaknade visserligen flera gånger men somnade om ganska fort.
Jag brukar helst duscha på kvällen men hade inte haft ork till det så jag lyckades faktiskt ta mig upp i så pass god tid att jag hann duscha på morgonen. Det som stör mig väldigt mycket är att jag alltså går till jobbet med vått hår och det torkar under dagen, men när jag går hem är det flottigt igen... Så ska det ju ändå inte vara och nu har jag ju schampo och balsam helt utan silikoner i vad jag vet och då ska det ju inte bli så.
Jag fick en hel del gjort på jobbet och hade några möten också, sen packade jag bilen full med hemjobb, saker som jag ska inventera hemma på fredag. Innan jag packade det sista poserade kllegan J med en hjälmhätta på huvudet och han såg så mycket ut som en narr att han bättrade på intrycket lite.
När jag kommer till jobbet är jag frusen och så glad att jag äntligen fått klimatanläggning i mitt kontor. Mitt kontor är nu det enda ställe på hela företaget där det är varmt och skönt. Men sen på eftermiddagen så börjar jag bli varm och till slut svettas jag till och med, detta trots att jag inte justerat temperaturen något. Undrar om det beror på sköldkörteln och det faktum att jag tar levaxin på morgonen?
När jag kom hem på eftermiddagen var det som om jag fick en energiinjektion och jag satte igång att fixa och dona.
Jag bytte ut de använda värmeljusen i alla ljusstakar, jag städade inne på toaletten och torkade handfat, toalett och andra ytor.
Sen städade jag köket även om det knappt behövdes, jag och K är bra på att hålla köket fräscht.
Sen satte jag äntligen igång med hallen och sorterade ut gamla, fula och trasiga skor och tofflor. Sen smörjde jag upp alla skor jag har, de visade sig vara svarta allihopa... hoppsan.
Jag slängde alla tofflor i tvättmaskinen till och med Homer-tofflorna som egentligen är utom allt hopp. Jag ska se om jag kan sy fast liggunderlagsbitar som sulor på dem, då kanske de går att använda igen.
Jag vek tvätt och tvättade en maskin till, sen dammsög jag och skurade golvet, till viss del för att jag precis innan fastnat i högtalarsladden och slungat mitt iskaffe utefter golvet så att det var på mattan, mig, datorsladden, fikabordet och allt annat som var i närheten.
Sen fixade jag naglarna och den här gången blev det pärlemorskimrande nagellack, det jag hade som favorit förra våren. Det ser fräscht ut men inte lika iögonfallande som det röda eller blå...
Middag blev det inte förrän vid 23 eftersom jag först pratade i telefon med L och sen chattade med en jäkla massa människor parallellt på Facebook. Det blev i alla fall tomater med mozarella och det räckte bra eftersom jag inte var särskilt hungrig trots att jag inte ätit sedan lunchen.
Jag kom i säng vid 0.30 vilket är riktigt bra för att vara jag och det tack vare att jag vet att jag kan sova på mina nya tabletter, oftast i alla fall.
Ingen idé att gå och lägga sig annars ju...

Inga kommentarer: