tisdag 18 september 2012

Men inte stod väl Indien först på listan?

17/9 På måndagsmorgonen regnade det som sjutton när jag gick upp och jag packade in mig och Turre i bilen och åkte mot jobbet. Men på vägen tog jag en avstickare till Apoteket för att köpa lite grejer till första hjälpen-väskor.
Jag jobbade hårt hela dagen och gick sen hem 20 minuter tidigare för att hinna duscha och göra mig färdig inför kvällens föreläsning på universitetet.
Vid strax efter 17 mötte jag upp Pi vid Glädjens och så tog vi min bil mot stan. Vi hade en jäkla tur och det var inga köer även om det var en hel del trafik. Vi var framme vid universitetet ungefär kvart i sex och parkerade och fick bra platser i aulan.
Mattias Klum var en bra och intressant talare och illustrerade olika djurs beteenden med att kräla runt på scenen och även om jag kanske inte var lika lättroad som många andra i publiken så fick även jag mig några skratt och leenden.
Framför allt har han en massa spännande och roliga historier att berätta. Han samarbetar med Äventyrsresor och ska nu leda några resor till Indien och det här föredraget var en marknadsföring av det och jag måste erkänna att ska jag till Indien vill jag nog åka med honom!
Fast Indien är ändå relativt långt ned på listan över ställen jag verkligen vill åka till.
Vilket drömjobb att vara fotograf för National Geographic, nu vill jag förresten prenumerera på den tidningen också, han är bra på marknadsföring den där Mattias.
På vägen hem köpte jag filmjölk och sen åkte jag hem och åt en portion fil med flingor och müsli och när jag väl kom i säng vid 0.40 ungefär så somnade jag helt utan hjälp.

Inga kommentarer: