måndag 3 september 2012

Nyårsafton


31/8 På fredagen var det fullt upp, på jobbet var det "nyårsafton" det vill säga sista dagen på vårt räkenskapsår och alla for runt för att få klart att leverera det sista. Sen bjöd företagsledningen på lunch och alla fick välja ved de ville som tack för att vi jobbat så hårt och bra under året.
Även jag fick färdigt allt som skulle göras och kom iväg från jobbet strax efter 13. Jag åkte raka vägen till kollegan M som bor granne med jobbet, han hade lånat hem jobbets fällsäng och nu behövde jag låna hem den åt mina gäster.
Sen åkte jag hem och fixade lite och så hann jag bara lägga mig på soffan och så 5 minuter senare fick jag ett smsa från mina Smålandsgäster att de snart var på Väsby station redo att hämtas upp.
Någon kvart senare satt de i in bil på väg hemåt. De är ett par jättegulliga tjejer, systrar och döttrar till min kompis AC, men de är förstås också mina kompisar, det blir lätt så när man hamnar mellan föräldrarna och barnen i ålder, då får man liksom hela paketet med alla som vänner, det är nästan som att vinna högsta vinsten.
Vi snackade lite och umgicks men sen började det bli dags för dem att göra sig i ordning, det var dags för Lady Gaga konsert.
De lockade hår och fixade och donade och jag hade målat naglarna och satt några stenar på några utvalda, men när jag duschade och tvättade håret så ramlade de av en och en och mina nymålade naglar såg inte längre särskilt fräscha ut.
Sen skjutsade jag ner tjejerna till stationen igen och åkte hemåt.
Jag lockade håret och lånade M's locktång istället för att använda min egen och insåg plötsligt hur jäkla dålig min är...
Min är bara i nån plåt/järnvariant, medan M's nog är typ teflonbelagd eller nåt och håret fastnar inte och blir inte tilltufsat, en sån ska jag köpa! Den andra får åka till Sörabs elektronikinsamling.
Jag tänkte att det kanske inte var det smartaste jag gjort i mitt liv att locka håret när det ösregnat hela natten, dagen och dessutom inte såg ut att vara i närheten av att mattas, men jag chansade och med hjälp av paraply så höll det faktiskt hela kvällen.
Vid 19.30 ungefär så gav jag mig in till stan för att mäta upp med B och hennes kompis på Tudor Arms och det blev fler varma återseenden än så för det var flera där som jag inte sett på större delen av sommaren, främst personalen.
Vi satt och snackade och sen vid 22 ungefär tog vi oss till bilen och åkte till Dubliner där tjejerna skulle möta upp efter konserten.
Vi hade tur och ett av mina favoritband som spelar på Dubliner ibland spelade den här kvällen och de är visserligen svenskar men de spelar irländsk musik och de gör det mycket bra!
En av killarna spelar olika flöjter, säckpipa, banjo och en massa annat och det är underbart sväng på dem.
Vi fick en bra plats med utsikt över scenen och det var visserligen trångt men vi fick alla sittplats i alla fall. Bakom oss satt två Sydafrikaner och som ni ser tyckte en av dem att han var väldigt rolig nrä han satte horn på J när vi fotade...
Vid strax efter 1 åkte vi hemåt, vi var alla väldigt trötta och när vi kom hem åt jag edamamebönor eftersom jag var vrålhungrig, jag hade ju inte ätit något sedan lunch, det vill säga på 14 timmar...
Under tiden tittade tjejerna i mina fotoböcker och på ett bildspel med mina foton som jag har i datorn, J fotar också en massa och det är alltid lika kul att titta på andras bilder, det tycker jag också.
Men sen gick vi och lade oss allihopa så fort vi bäddat i soffan och fällsängen.





Inga kommentarer: