måndag 3 september 2012

Är det på dagen eller natten man ska sova?



2/9 På söndagen vaknade jag inte förrän vid 12.45, men med tanke på när jag somnade så hade jag ju faktiskt inte sovit särskilt länge. Jag åt en snabb frukost och sen åkte jag och hämtade S och vi åkte till Kista centrum.
Nu jävlar skulle jag hitta en sån där stjärnscarf!
Vi hittade den inne på Cubus som tjejen sagt och jag blev överlycklig, den kostade bara 150:- också så det var överkomligt.
När vi gick in på H & M insåg jag att jag faktiskt behöver en del kläder inför kommande jobbresor så jag tog en titt omkring.
Jag hittade direkt en kavaj i trevlig modell och -tyg och provade den, S nickade direkt och jag gick och tittade i spegeln. Japp, den passade jättebra och jag såg riktigt smal ut i den.
299:- är ju överkomligt för en kavaj eller vad säger ni?
Jag hittade en vit blus och en svart omlott-top också vardera kostade 149:- också som hittat enligt mig.
Sen kunde jag inte låta bli att köpa en blå regnjacka, jag blev helt enkelt så nostalgisk och hade de bara haft galonbyxor också så hade jag varit i himlen!
Jackan var dessvärre det dyraste plagget (399:-) och kanske det som jag egentligen inte behövde.
Det var först efter dessa initiala fynden som det gick käpprätt åt helvete. Jag behövde 1-2 par snygga skor, också för jobbsyften. Jag föredrar Ecco framför andra märken. De kostar lite mer (okey mycket mer) men håller mycket längre och gör inte så förbaskat ont.
Jag hittade ett par stövletter och ett par pumps, tyvärr syns det inte hur snygga de är på bilderna, men de var faktiskt riktigt fina.
Stövletterna kostade 1399:- och pumpsen 999:-, butikstjejen letade efter pumpsen i nästan en halvtimme och hittade dem inte på lagret men till slut hittade hon dem och det visade sig att det var rea på dem och de låg därför på Rea-hyllan i lagret och det var det sista paret. Nu kostade de 699:- vilket i alla fall var lite bättre. Men med hygiensulor till båda paren, lukta gott sulor till ett äldre par, rengöring, impregnering, puts och sko-deo till så hamnade jag på nästan 2800:-!!
Men som sagt, på riktigt så behöver jag dem och de lär hålla ett bra tag och de är ganska klassiska i modellen och bör inte bli total-ute på några år.
Nu behöver jag städa både garderob och skohylla innan jag ens har någonstans att proppa in allt. Har jag mer kläder än annat folk eller har jag helt enkelt en mindre garderob?
När jag hade börjat städa undan lite så kom J för att fika, hon hade varit hos sin mormor och vi tog en kopp kaffe respektive te och skvallrade lite och lagom tills hon skulle gå så ringde Ju som varit i Thailand i 2 veckor, det var skönt att få prata med henne igen.
Framåt 20 kom K hem till Väsby och jag hämtade henne på stationen så hon skulle slippa gå 2 km med en massa packning, den tog hon en kopp te och jag åt kräftor som jag tinat. Nu är frysen lite mindre proppfull i alla fall.
Meda jag åt kräftor tittade jag på Lipstick Jungle, en TV-serie jag köpt säsong 1 av. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den, men den är ganska roande i alla fall.
Men klockan 22 var jag helt slut och gick faktiskt och lade mig, men jag sov sopigt hela natten och var uppe 2 gånger och duschade ben samt tog insomningstabletter. Ändå somnade jag inte ordentligt förrän klockan 7, strax innan jag skulle upp alltså.



Inga kommentarer: