måndag 10 september 2012

En trevlig överraskning


7/9 På fredagen tog jag som sagt sovmorgon eftersom jag jobbat under natten. Jag vaknade vid 10 av att det ringde på dörren men insåg att K öppnade, så jag gick upp först efter att hon stängt och killen gått igen. Jag frågade om det var DHL, hon har väntat på ett paket därifrån i en vecka snart, men nej, det var FedEx.
Hon har bott hos mig i runt 3 veckor och hon har redan fått 5 paket, jag påpekade att ingen älskar mig så mycket att de skulle orka skicka en massa paket om jag flyttade utomlands.
Strax senare kommer hon runt hörnet vid köket där jag står och gör scones åt oss och så säger hon: -Fast det här var faktiskt till dig...
Jag fattar inte riktigt men så håller hon fram en sjal...
Kan ni fatta! Hon har gått och beställt en sjal åt mig från USA för att hon vet att jag älskar sjalar och att jag älskar stjärnor! Är hon inte supergullig?
Hon har köpt den och FedExat den till Sverige för att hon visste att den butiken hade en sån och hon visste att jag skulle älska den och det gör jag.
När jag gjort frukost satte jag mig och jobbade vid datorn en stund och åt samtidigt och vid 12 var det dags att göra sig i ordning för att åka till naprapaten. Jag åkte förbi jobbet först för att lämna alla kartonger och för att lämna in löneredovisningen som syrran påminnt mig om.
Naprapaten M fixade ryggen och nacken som var värre än vanligt båda två, eller alltså ryggen brukar inte vara nåt problem egentligen. Jag vet inte varför det blivit så men det var skönt att få det ordnat före helgen.
Jag gick in på Ica och köpte mjölk, margarin och hushållspapper innan jag åkte hemåt för att hämta upp K för att åka in till stan.
Jag sprang bara in och lämnade färskvarorna och sen åkte vi mot stan eftersom jag ville till Face och Make Up Store.
Smink är verkligen löjligt dyrt och det är borstar också, jag vill inte ens erkänna vad jag betalade för det på bilden, men mycket var det...
Fast det var i alla fall inte grejer som bara är kul att ha, det var grejer jag "behövde" eller ville ha för en särskild sminkning i 40-50-tals stil.
Vi var inte i stan mer än nån timme och sen åkte vi hemåt och tydligen är det åt rätt håll på en fredagseftermiddag för det var visserligen ganska många bilar men det rullade på i bra tempo.
När vi kom hem färgade jag bryn och fransar och lade en ansiktsmask, var jag inte snygg?
Sen framåt kvällen var det dags att skjutsa K till bussen, hon skulle jobba 20-05!
Sen åkte jag hem och gjorde mig i ordning för att gå på middag med några vänner på White Horse i Väsby.
Jag valde en Filé Oscar och fick vänta väldigt länge på den, när den sen kom var den jättesalt! Alla andra hade också fått väldigt salt mat vilket var lite synd för det såg rätt okey ut för övrigt.
Vi hade en trevlig kväll men de börjar visst bli gamla vännerna, för vid 23 bröt de upp allihopa och åkte hem...
Själv åkte jag in till stan och The Dubliner för att lyssna på lite musik och se om någon jag kände var där.
Jag var bara där någon timme och pratade med någon full engelsman och kompisen M en stund och innan jag åkte hemåt pratade jag med vakten P.
J kom förbi som hastigast och vi bytte bara ett par ord innan han hastade iväg med sina kollegor till nästa ställe.
Jag var hemma vid 1 någon gång och tittade på film en stund innan jag gick och lade mig.






Inga kommentarer: