söndag 29 mars 2015

Inte fan höll det sig rent

23/2 Judas sover inte alltid i sängen, han har olika perioder med det. Det händer oftare på vintern än på sommaren. Det beror till viss del på att det troligtvis är varmare i sängen än resten av huset och till viss del på att han i stort sett inte sover på hela sommaren! Han är ute väldigt mycket och länge och ibland kommer han inte hem på ett par dagar. I början när det hände var jag ju fruktasvärt orolig, men när det hände då och då på sommaren började jag vänja mig och förstå att det är normalt för honom. På måndagen när jag vaknade låg han och sov i sängen hos mig. Han gör det ännu mer gärna när Turre är bortrest, antagligen för att han får ha mig för sig själv. Jag hade bytt till vita lakan med tanken att de nog skulle få vara rena ett tag då Turre var bortrest, men eftersom jag inte stängde ut Judas så var det leriga tassavtryck på hela täcket redan på måndagen... Jag tycker förresten att det ser lite extra mysigt ut när han som är så vit, ligger och sover på vita satinlakan!

Inga kommentarer: