onsdag 3 februari 2010

Tankevurpor - Då man har otur när man tänker

Vi träffades en massa tjejer och snackade skit. Officiellt kallar vi det Pysselkväll, men egentligen dricker vi kaffe och snackar om precis allt, nu för tiden är det väldigt ovanligt att någon faktiskt pysslar.
Ibland är det jättedjupa snack och ibland snackar vi bara snusk, tviviala saker eller skrattar åt ingenting.
Tror att vi snackade om nätdejting när jag påpekade hur larvigt det var med alla bilder där folk håller en kamera eller telefon i handen och tar kort på sig själva i spegeln.
Som jag tänker är det väl bättre att göra tvärtom om man ändå har tillgång till en spegel?
Spegla baksidan av kameran så att man ser displayen, se efter i spegeln om man siktat rätt med kameran och sen ta en bild.
Då slipper man ju ha en töntig bild på sig själv där man håller i en kamera...
Det blev helt tyst...
Sen var det någon som tankfullt och lite generat erkände att det hade hon aldrig tänkt på.
Ibland har jag faktiskt tur när jag tänker och andra otur. Men det händer dessvärre att rollerna är ombytta ibland.

2 kommentarer:

Nissepetter sa...

Smart, men det beror ju lite på hur mycket av sig själv man vill ha med. Vill man ha en helkroppsbild så går det ju inte att sikta på sig själv...armarna är för korta helt enkelt.

Nova sa...

Folk brukar ändå inte lägga in helkroppsbilder på sig själva och de som jag har sett kunde lika gärna ha tagits tvärtom.