måndag 15 februari 2010

Späckad torsdag


Idag skulle det bli jobb, mitt i semestern...

J stannade på hotellet medan jag försvann i bilen mot DeLand. Visade sig att det ligger nästan ända borta vid Daytona Beach, så jag körde nog runt 10 mil för att komma dit tror jag. Det tog drygt en timme, men det hade nog tagit en timme bara om jag inte missat avfarten från motorvägen. Fick åka runt 2 mil extra bara för det.

Träffade en trevlig kille som vår vänlige konkurrent fixat ett studiebesök med och visades runt på tre företag, varav en fallskärmsfabrik och en selfabrik. Intressant att se hur andra gör och K var trevligt sällskap. Han är en sydafrikan som bor i Florida och kan ni tänka er, han har bott i vår lilla kommun i tre år! Underligt och konstigt är det tycker jag, men han bodde och jobbade i Sverige och här var det enda ställe han kunde få lägenhet. Ja, världen är bra liten.

Sent på eftermiddagen kom jag tillbaka till hotellet. Hann bara byta om och äta lite av min inhandlade nödproviant, sen bar det av till Tampa på ishockey. En bra bit att köra var det, men jag slapp i alla fall, J körde. Det tog nog 1½ timme ungefär, men det var lätt att hitta och så fort vi körde av motorvägen stod det folk och viftade in oss på en tillfällig parkering.

Vi följde strömmen in i arenan och tog oss ett litet mellanmål innan vi gick och satte oss... på fel platser. Efter att ha blivit frågade om vi satt på rätt platser letade vi fram biljetterna igen och slutligen platserna vi egentligen skulle sitta på. De som spelade var Tampa Bay Lightning och Boston Bruins. Dessvärre var Boston överlägsna i första perioden, som slutade 4-0. I andra perioden blev det 5-0, men sen kom Tampa igen och det slutade 5-4. Jag som aldrig varit på hockey förr, tyckte att det var kul och det är väl inte helt fel att öppna med en NHL match som första upplevelse. Vi fick också se lite slagsmål med bara nävar och det känns som om det hör till. Även om jag har svårt att förstå hur man kan bli så engagerad och aggressiv. Men det är väl allt testosteron som flödar.

Väl tillbaka på hotellet var vi helt slut och somnade ovaggade.

Inga kommentarer: