tisdag 9 februari 2010

Kobe' Japanese Steak House







I formiddags akte jag ivag och shoppade lite. J stannade kvar pa hotellet och jag stack till Wahlgrens for att hitta en harborste, schampo och balsam. Men det blev forstas en massa annat ocksa.
Sen akte jag och handlade sushi till frukost. Det blev edamame och spicy tuna roll med rispapper istallet for sjograspapper. Sashimin jag kopte lyckades jag inte fa i mig.

Ikvall har vi varit pa ett Japanese Steak House. Den basta mat jag nagonsin atit var pa ett sant i Salt Lake City. Darfor tyckte jag att J maste testa och han var pa.
De satter upp en riktigt haftig show och maten ar bra. Dock var den inte lika fantastisk den har gangen som den forra, men de anvander fina ravaror och ar riktigt duktiga.
De jonglerar med allt fran rakstjartar till agg och det ar jattekul att titta pa. Maten man serveras skulle ha rackt till tre personer, men J at upp bade sin egen och en del av min. Anda rackte det till en ordentlig matlada hem till hotellet ocksa.
Men i det kylskapet star det ocksa sashimi som blev kvar efter att jag atit det till frukost och frukt som blev kvar efter nattamalet pa Kennedy Space Center tidigt i morse vid 3-tiden.
Vi far val se hur mycket som slutligen maste kastas.
J slog till pa stort och bestallde en Kobe' steak, importerad fran Japan. Den gick pa $ 84! Han var riktigt nojd med bade underhallningen och maten, sa det var ju kul. Kandes som ett bra beslut att ga ut pa en riktigt fin middag atminstone en gang. Imorgon aker nog jag till Disney World, men J vill inte folja med, men det gar bra anda aven om det varit kul med sallskap.
Nu bar det ner till Down Town Orlando, dar har vi inte varit an och vi tankte se om vi hittar nan trevlig pub.

Inga kommentarer: