måndag 1 februari 2010

Stressigt

Tänk vad sånt man egentligen tycker är kul kan bli jobbigt ibland.
Jag älskar att resa, men det har blivit lite mycket resande ett tag nu.
Det känns som om jag inte gör så mycket annat än att packar, drar omkring på väskor, sitter på flygplatser, flygplan, bussar, tåg och taxi, packar upp och tvättar.
Mycket pengar går det åt också, men det känns samtidigt nästan som om jag har blivit en avgiftad shopoholic på kuppen.
Kan knappt komma på nåt jag behöver eller vill ha längre, allt är handlat och klart. Huset och förrådet behöver ännu en gång tömmas på grejer jag inte vill ha, eller inte behöver. Städandet känns som ett evighetsprojekt. Det är svårt att försöka kombinera litet hus/förråd, lätt pedantiska egenskaper, minimalism och shopoholic i samma person och sedan försöka få det att fungera...

Nu måste jag försöka få tag i någonstans att bo i London natten mellan fredag och lördag. Jag flyger in till Heathrow på fredagkvällen och ska flyga till Orlando, Florida nästa förmiddag från Gatwick. Hotellrum i London kostar mellan 1000-2000:- och det känns onödigt när man känner folk i området. Men vem bor egentligen närmast Gatwick och hur ser kommunikationerna ut? Vill gärna slippa dra runt på väskor i hela Stor-London om jag kan slippa.
Hoppet är att få se en mörkeruppskjutning av rymdfärjan i Florida.
Vore ju häftigt, men man får förbereda sig på att den kan skjutas fram så att vi missar den. Men en vecka i Florida kan ju knappast vara helt fel i alla fall. Särskilt inte med tanke på kylan och snön här hemma.

När jag ändå är där ska jag antagligen jobba en dag också, hälsa på en konkurrent vi har goda relationer med. Alltid spännande att se hur andra gör.

Som en sista chansning ska jag hiva iväg ett mail till en kompis som jobbar med NASA, vem vet han kanske kan ordna ett studiebesök eller nåt åt oss!

Inga kommentarer: