måndag 17 december 2012

Skafferitömning

5/12 På onsdagen var det fortfarande ganska kaosartat i Stockholm efter snöovädret och snöröjningen hade svårt att komma ikapp. Jag började nu bli orolig för vår flight på fredagen eftersom många flighter blivit inställda både på tisdagen och onsdagen.
Nu var det i alla fall inte lika kallt "bara" -5 och jag slapp frysa lika mycket som tidigare. Jag hade försovit mig på morgonen eftersom jag som vanligt hade svårt att somna och fortfarande var vaken vid 4 på morgonen.
Jag fick tips om att göra äggstanning här på bloggen när jag frågade om vad man gör med så många ägg, så det testade jag på kvällen.
Jag använde väl 8 ägg tror jag, några stora som jag haft i kylskåpet ett tag och några av de små äggen jag köpte genom kollegan.
Jag vispade ned dem med lite grädde, salt och peppar och sen slängde jag ned det mesta jag hittade i kylskåp och skafferi... Lök, jalapenjos, kronärtskocka, tomater, fetaost och lite fryst Karl-Johansvamp från frysen.
Bra sätt att bli av med alla slattar som ligger och blir gamla. Och det blev ju som jag önskade en hälsosam middag, om man liksom jag tror på att det är bra med protein och grönsaker, det vill säga, inte så mycket kolhydrater.  Kolhydrater får man i sig ändå, varken man vill eller ej, det är ju så mycket lättare att få i sig det än det andra. Till frukost när jag kom till jobbet blev det till exempel en knäckemacka med ett kokt ägg och kaviar.
Jag ställde in formen i vattenbad i ugnen i en stor gryta med lock och det tog en stund att få den att stanna så det slutade med att jag åt lite rester från kylen till middag istället, ett kokt ägg, resterna av räkorna från dagen innan och en banan med två chokladbitar.
Jag var trött så det sved i ögonen, men inte var det lättare än vanligt att somna på grund av det.
Jag läste en bok som en kompis skrivit, "Känslomässiga ärr", det är om Kinesisk medicin och den var väldigt intressant!
Det känns som om jag enligt den är på rätt väg men inte har nåt riktigt ända fram. Jag skulle så gärna vilja gå på behandling hos denna kompis, men hon finns i Eskilstuna och det blir kanske lite långt att åka, men jag känner att jag litar på henne.

Inga kommentarer: