tisdag 4 december 2012

Jag kan hjälpa till!!


30/11 På fredagen hade alla tjejer på jobbet kjol eller klänning. Jag vet inte vems idé det var men jag informerades på torsdagseftermiddagen om att de hade den planen. Jag satte alltså på mig klänning på morgonen eftersom jag ju föredrar det framför kjol och kan ni tro! Alla tjejerna hade faktiskt kjol eller klänning. Vi är väl  kanske runt 8 tjejer på jobbet just nu och alla hade kommit ihåg. Flera av killarna uppmärksammade att vi klätt upp oss lite och vår jobbgranne tog en omväg om mitt kontor för att ge mig en komplimang.
När vi slutade vid 13 så åkte jag och tre av de andra tjejerna och åt lunch tillsammans innan vi åkte hemåt. Jag åt varm sallad och hade ju tillräckligt för att ta med hem i låda också.
 När jag kom hem eldade jag och sen vilade jag en stund. Vid 18 åkte jag mot Globen för att träffa J och använda de biljetter jag fått av H till showen.
Det hade ju varit ett jäkla väder men av någon anledning hade jag tur och var på Globen i god tid, kanske just för att jag valt att åka lite senare?
Det tog mig inte mer än 45 minuter att köra i halkan, ta mig till Globen, parkera och möta upp med J. Det måste ju vara någon sorts rekord?
Anledningen att det trots allt tog så pass lång tid som det gjorde var för att jag och alla andra körde försiktigt och det är ju bara bra.
Vi hade en trevlig kväll men J har problem med sin rygg och med tanke på att till och med jag hade ont i ryggen efter att ha suttit i de där sätena så länge så kommer det nog inte som någon överraskning att hennes var helt slut.
Fina hästar, duktiga ryttare och showiga inslag var det gott om och flera av de kända ryttarna bjöd på sig själva en hel massa och hade bra kontakt med publiken.
Hindrena var som vanligt jättefina och det är nog inte många vanliga hästar som ens skulle gå i närheten av dem och än mindre hoppa över dem...
Det var några fransmän som hoppade hinder utan hästar och det såg så roligt ut att vi inte kunde låta bli att skratta trots att de var väldigt smidiga och duktiga.
Några andra fransmän red trickridning på sina hästar och det såg visserligen rätt så lätt ut när de gjorde det, men det såg också rent livsfarligt ut. Och mycket riktigt, en av killarna ramlade faktiskt av och landade på huvudet eller nacken och det såg väldigt läskigt ut och jag blev allvarligt orolig för att han skulle ha brutit nacken. Det var uppenbart att han gjort sig illa men en stund senare kom han in igen på skidor efter en annan häst. Jag hoppas att det inte var för allvarligt fall då.
I pausen sprang vi på fjordhästkompisar till mig i korridoren och efter att vi haft lite kramkalas visade det sig att de tappat bort en kusk som kanske inte var i form att köra på kvällen. Jag såg min chans att få vara med i Globen och påpekade att jag är en bra kusk och faktiskt har tävlat SM i flera grenar... Jag kunde ju ställa upp om det krisade. De sa att de hade en back-up, men jag är en dålig människa och hoppades nästan att det skulle skita sig för dem så att jag skulle få vara med...
Det ordnade upp sig för dem och deras kusk körde själv, men tänkt vad dramatiskt det skulle kunnat bli om jag mitt i alltihopa varit tvungen att springa ned och ta tag i saker och ting...
Ja, jag har en förkärlek för drama, jag erkänner....
Det var en lång kväll och vid 23.30 ungefär stod jag sen i kö för att försöka ta mig ur garaget. Jag förstår inte hur de har planerat det där garaget och hur de kan komma på idén att lägga en till arena i stort sett ovanpå den andra. Tänk om de har evenemang samtidigt på Globen, Annexet och nya arenan? Hur sjutton ska det då fungera med trafiken, tunnelbanan, bussar och alla andra kommunikationer?
Sen har jag svårt för en annan sak... att det alltid är kö på betalningsautomaterna i parkeringsgarage. Hur kommer det sig att man betalar i automaten? Varför inte bara sätta in kortet direkt när man kör in och använda samma kort när man kör ut? Inte kan det vara så att alla dessa människor saknar kreditvärdighet och således saknar kreditkort?




Inga kommentarer: