måndag 17 december 2012

Stackars barn

6/12 På torsdagen var det ännu mildare väder med -1,2 och nu började jag bli mer bekväm.
Jag åt äggstanning till lunch och den smakade bra faktiskt. Jag fick en hel del gjort på jobbet och på eftermiddagen kom vår naprapat och knäckte till mig i nacken och frågade ut mig om vad som hänt sen sist. Han är lite av en hejarklack i kombination med terapeut åt mig...
När jag kom hem från jobbet höll grannbarnen på att åka pulka och madrass nedför backen mittemot och jag blev sugen på att vara med. Efter att ha luftat denna tanke på Facebook och TK hade sagt att det visst var okey att åka pukla med grannbarnen så klädde jag på mig lite mer och sprang ut. Turre fick följa med och undrade vad sjutton jag höll på med och hälsade glatt på alla barnen. Efter ett försökt att åka sopsäck fick jag låna en madrass istället och jäklar vad det gick!
Barnen stod mest och tittade på, lite förvånade över hur barnsligt jag betedde mig och jag fick inte så mycket sällskap i backen. Turre sprang med upp och ned och efter att först blivit lite upprörd när ett av barnen puttade mig i ryggen för att ge mig lite fart så tyckte han att det var rätt kul tror jag.
Hade det inte varit för att FK, granntjejen varit där så hade jag nog inte ens vågat gå dit, så det var ju tur att hon var det!
När jeansen var genomblöta gick jag in och duschade och ett par timmar senare åkte jag in till Tudor för att möta upp med L, en av tjejerna jag lärt känna på Halloweenfesten.
B var där också så innan han stack iväg sa vi hejdå igen eftersom han ju flyttar till Malta på söndag och jag åker till London på fredag.
Sen satt jag och L och pratade till 22 ungefär och sedan åkte jag hemåt.
Jag hade haft svårt att parkera, det stod fortfarande en massa insnöade bilar överallt och där det inte stod bilar låg det stora högar med snö. Man kan ju undra varför inte snön körs bort istället för att läggas utefter vägen och stoppa upp trafiken.
Det har nu gått två dygn sedan snöovädret och de flesta gatorna ser fortfarande oplogade ut...
Det måste ha sett väldigt snitsigt ut när jag skulle ut från min parkeringsplats vid sidan av vägen, i uppförsbacke, för jag gungade försiktigt fram och tillbaka och gasade lite och plötsligt gled jag sidledes ut från parkeringen med fronten på bilen och så körde jag därifrån. Det såg nog verkligen beräknat ut och det är klart, till viss del var det ju det, men riktigt så snyggt trodde jag inte att det skulle bli.
När jag åkte hemåt snöade det igen...

Inga kommentarer: