måndag 3 december 2012

Hur skulle du göra Anthony Hopkins?

28/11 På onsdagen var det dags att gå till naprapaten och han sa att det satt konstiga låsningar på fel ställen den här gången. När man blir av med ett problem får man visst nästa...
Han märkte också att jag gått ned 5 kg, han känner väl min kropp bättre än vad jag själv gör antar jag. Det syntes tydligen i ansiktet och på axlarna/skuldrorna.
Han fick i alla fall loss nacken och ryggen och det kändes bättre när jag gick därifrån.
På kvällen var det dags för pysselkväll och jag bestämde mig för att det var för kallt och blött för att gå dit och kom fram till att det var ok att vara lat denna dag. Det var blötsnö och snålblåst och nån plusgrad.
På pyssel hade vi förstås trevligt och jag målade naglarna och den här gången testade jag faktiskt överlacken med ÄKTA guld i!
Det är ju förstås ingen annan som vet eller förstår det, men jag är ju inte sen att tala om det och även om ingen vet så känner jag mig mer glamourös i det!
Jag förhörde de andra på quizzet från veckan innan och de är ju duktiga. Det är svårt att avgöra om de skulle klå oss med poäng eller inte däremot eftersom de inte är tvingade att välja ett svar, de får ju svara olika allihop om de vill.
Bildfrågan är alltid roligast. På quizzet är det en bild på någon känd person och man ska skriva vem det är. På pyssel brukar jag istället göra någon typ av charader för de andra att gissa efter. Vissa skådespelare är lätta att härma och få dem att förstå, andra är svårare. Den enda de hittills har missat är nog Jim Carrey och det känns som ett stort misslyckande med tanke på att han borde vara enkel.
Den här gången var det däremot löjligt lätt och vi skrattade allihopa när de på någon hundradels sekund gissade på Anthony Hopkins...
Kan ni gissa vad jag gjorde?

På kvällen när jag kom hem låg det ett runt täcke med snö på marken faktiskt och jag hade ju hellre haft slask än det om jag ska vara ärlig, jag avskyr verkligen snö, vinter och kyla.

Inga kommentarer: