söndag 15 februari 2015

Jag och Turre är inte riktigt överens om det

21/1 På onsdagen snöade det hela dagen. Jag som varit så glad att det var relativt varmt och dessutom snöfritt när jag kom hem från Thailand blev förstås inte alls särskilt glad över snön. Jag har ju nära till jobbat och det är alltid en fördel såna dagar. Även om trafiken rör sig långsammare än vanligt är det ovanligt att det står helt still på de vägarna och det händer bara om någon gjort ett stort misstag.
Jag skottade inte, jag bara sopade undan snön i mitten av min stengång så att det inte skulle bli för halt när det smälter igen. Turre tyckte att det var rätt kul och for omkring i snön och rullade sig och gläfste. Om ni tittar noga ser ni en mörk skugga framför huset, på stengången, det är Turre som rusar rätt igenom bilden i full fart.

Inga kommentarer: