söndag 1 februari 2015

Det hjälper inte att vi inte grisar själva

5/1 På måndagen var det lika tomt som vanligt på stranden igen och jag vågade mig ned i bara bikini. Det känns helt fel att gå i bikini när det är en massa Thailändare där för de badar med kläderna på. Det är alltså lika konstigt som att jag skulle bada näck på en vanlig badstrand i Sverige, det gör man ju inte av respekt för de andra som använder stranden. Nu tog jag av mig sarongen när jag kom ned till stranden och sen lade jag den i handväskan och så hade jag kameran i handen och så promenerade jag så långt som jag kunde komma på stranden. Stranden är nog åtminstone 2 kilometer lång och om man går från mig och åt höger på stranden så måste det vara ungefär 1 kilometer i alla fall. På vägen fotade jag en massa, men eftersom jag gjort det förr så var det ju ändå bara som kopior av de fotona, det vill säga inget nytt alls. Men när man går ut med kameran så vet man ju inte vad man kommer att råka på, ibland har man ju tur också. Nu fick jag förvisso väldigt bra bilder på vår fina strand när den var riktigt ren. Problemet med vår strand är att det flyter i land en massa skit från södra Thailand, så även om vi håller rent och inte kastar skräp på stranden så får vi ändå allt från påsar till skor och ibland till och med sprutor(!) som flyter i land. När jag kom tillbaka var jag klädsamt svettig och röd, på riktigt alltså, jag tycker att jag var rätt söt så och det verkar bilden också visa tycker jag. Det är ju i alla fall ett bra sätt att sola utan att bli uttråkad eller för varm, det gassar liksom inte lika mycket. Nu är det förvisso inte så farligt varmt alls, på dagarna är det bara runt 25 i skuggan tror jag, men i solen känns det ju varmt, men inte obehagligt. Det blir däremot obehagligt på kvällen och natten, då tycker jag att det är kallt och det tycker min kropp också för då kommer värken tillbaka i kvadrat efter att ha varit hanterbar i värmen. Jag orkade inte gå ut för middag och kände på mig att S inte skulle vilja göra det heller, så jag köpte lite stekt ris på vår baksida där The Kitchen har en filial under högsäsong, nu var det förvisso bara jag där, men det var ju för att alla åkt hem igår, både Thailändare och svenskar. De är lite dyrare än många andra Thairestauranger men de är bra och de ligger på bekvämt avstånd. Jag tog maten i låda och gick hem, sen tittade jag på DVD och åt mitt ris och fixade och donade lite resten av kvällen. Väldigt lat dag alltså, eller jag rörde ju på mig i all fall och det är inte varje dag när man är i Thailand.



Inga kommentarer: