lördag 7 februari 2015

Det är svårt att köra moppe när man fryser

15/1 På torsdagen tog jag en riktig hemmadag och gjorde saker jag måste få gjort. En sak som man ofta gör i Thailand är ju att fylla vattenflaskor. Man samlar på sig några mindre vattenflaskor och sen köper man en dunk på 5 liter, som man använder till att fylla på de andra. Sen ställer man de små i kylen. Den stora används också till te- och kaffevatten i vattenkokaren, det är ju onödigt att använda kallt vatten till det... Jag värmde på lite risgrynsgröt till lunch, den hade jag tagit med för att den låg i kylen hemma och jag tänkte att det kunde vara gott till frukost eller nåt i Thailand. Det var det inte... jag åt väldigt lite av den och kastade resten. Sen tvättade jag min långklänning i diskhon, den vill jag resa hem i och vill ha den ren och torr till på lördag kväll. Jag fick hänga den på tork i lägenheten istället för balkongen eftersom det inte går att hänga den där utan att den ligger mot golvet, ACn eller väggen
Framåt kvällen blev jag lite rastlös och åkte ned på fotmassage, men de hade hunnit stänga så då åkte jag till Ha ha bar för att hänga med T och hans vänner istället. De var som vanligt glada att se mig och själv var jag glad både för sällskapet och det faktum att jag kommit ihåg att ta på mig jackan jag fått låna av S, det var fruktansvärt kallt! När jag inte längre kunde känna mina tår och fingrar bröt jag upp och åkte hem. Nästa morgon fick vi veta att temperaturen varit nere i 16 grader under natten och det är kallt om du sitter ute med klänning och sandaler. Vi ska inte prata om att åka moppe! Jag skakade så pass att det var svårt att köra, mina skakningar gick ju ner i styret och det var svårt att hålla så stilla att det inte skulle börja vobbla. Jag var så kall att det gjorde ont när jag kom hem, men det blev strax bättre när jag kom in. T's kompis B hade gjort ett collage av bilder han tagit av oss och lade på Facebook, det finns med här. Tyckte att det var lite kul.





Inga kommentarer: