måndag 2 februari 2015

Ja det blir kallt även i Thailand ibland


7/1 På onsdags eftermiddagen blev det lite skumt väder. Kallt har det ju varit från och till, men under natten och morgonen var temperaturen nere på 16-17 grader och det är kallt för att vara i Thailand! Med tanke på att man inte har kläder för sånt väder så är det jobbigt, särskilt om man är så frusen som jag är. Jag hade ju lånat en jacka av S och den hjälpte lite, men mest mot kylan i fartvinden på moppen, kall som sjutton blev jag i alla fall, kall så att det gjorde ont till och med. Jag gillar som jag sagt tidigare att låna mina vänners kläder och jag frågade S om jag inte kunde få stjäla jackan, det var en Harley-jacka och det visade sig att han just fått den av en kompis, så det var det inte att tala om. Men låna den medan jag var där gick ju bra. Det var regntyngda moln på himlen över havet och ett väldigt konstigt ljus vid solnedgången, men vi satt på Buffalo Bill och hade rätt trevligt, även om jag frös. S tjej hade kommit tillbaka också. Hon bor officiellt i norra Thailand, men eftersom hon studerar i Rayong så är hon i Mae Phim mest och nu hade hon kommit tillbaka efter nyår för att plugga igen.

Inga kommentarer: