söndag 1 februari 2015

De andra vill ju ha västerländsk mat ibland



2/1 Ännu en lat dag, även om jag åkte och handlade igen. Jag bestämde mig för att köpa en minigrill och ta med mig hem till Sverige. Den verkar vara lagom stor för mig om jag vill grilla ensam. Senare på kvällen mötte vi upp på Wienna för att äta middag, den restaurangen ligger i en rad av restauranger nere vid stranden och det är väldigt vackert när solen går ner. Som det låter så är det en Österrikare som äger den och S och V gillar att äta schnitzel eller kallskuret där, jag väljer hellre Thaimat och den är helt okey där den också. Sen avslutade vi med en rätt så lugn kväll på Buffalo Bill med vännerna. Middag och sen drinkar i baren på övervåningen. Fyllhundarna stod i baren som vanligt! Jag som inte tycker om alkohol har fått en smak för de frysta marguerita som de serverar där. Jag tror att det är fel egentligen att servera dem med salt på kanten, jag tror att man serverar just såna med socker på kanten av glaset? I vilket fall som helst så funkar det väldigt bra i Thailand eftersom man ofta behöver lite extra salt och nu får jag sug efter en sån drink på kvällen, jag som egentligen inte dricker... I början smakade det konstigt med saltet men nu är det verkligen gott.

Inga kommentarer: