lördag 7 februari 2015

Jag är bara glad att de inte bankar hela dagarna


10/1 Precis utanför min balkong byggs det en massa hela tiden. De bygger dessutom både vardag och helgdag. Jag är bara glad att pålningen är klar. Det är verkligen jättejobbigt när det pålas från klockan 8 till 17 hela veckan. På lördagen fotade jag lite från taket eftersom mina grannar som inte är på plats vill veta hur det framskrider. Jag spenderade ett par timmar där uppe och solade och doppade mig i poolen, som jag sagt förr är det ju en massa Thailändare på stranden på helgerna och inte läge att ligga och sola i bikini.
Framåt kvällen åkte jag ned till byn för att få en fotmassage och när jag var klar där var klockan rätt mycket så då var det full fart på Music Factory som ligger precis bredvid stället jag går till för massage. Det stället har rätt bra musik och så, men jag trivs inte med den typen av svenskar som hänger där. Medelålders svenskar som dricker för mycket, tafsar på varandra och skriker och håller låda. De är helt enkelt inte min typ av människor, jag tappar tålamodet rätt fort. Så jag gick bara in för att mina vänner satt vid ett långbord där ute på deras servering och de är inte som de andra som går mig på nerverna. När de gav upp och åkte hem åkte jag förbi Ha ha bar för att säga hej till T innan jag åkte hemåt. Han blev som vanligt glad att se mig och för en gångs skull var vi helt ensamma och kunde prata ordentligt. Sen hjälptes vi åt att bära in utemöblerna och fixa till för att stänga. Sen åkte jag hem och lade mig.




Inga kommentarer: