onsdag 10 juli 2013

Jag skulle inte ens våga testa tror jag

25/5 På lördagen klippte jag gräset iförd shorts och bikini-bh, tanken var ju att bli lite solbränd. Dessvärre var det mycket kallare än jag räknat med och trots att jag rörde på mig hela tiden så blev jag väldigt kall och nacken började göra ont.
jag bet ihop, gjorde klart gräsklippningen och tog sen en varm dusch och åkte iväg till Kungsängen för att möta upp med en kompis som bjudit in mig till att titta på militär femkamp där.
Där på gräsmattan var det lä och då värmde solen riktigt trevligt och det var en ganska liten grupp som samlats där för tävlingen.
Jag hade nåt svagt minne av att D inte dricker kaffe men jag tog med en extra iskaffe i alla fall, men eftersom min känning stämde så gav jag bort den till en av hans kompisar och hon tyckte att det var jättegott.
Det var ett tight gäng och stämningen var väldigt god och trots att de är så tighta och känner varandra allihopa så släppte de in mig och var väldigt trevliga mot mig allihopa.
Efter nån timme på plats så satte de första igång med hinderbanan och till stor del så tävlar man mot sig själv för att förbättra sitt eget resultat, så vad de gör är att de tar banan en och en eller två och två och tar tid. De andra hjälper till genom att heja på och ropa fram de som springer.
Styrkan och snabbheten skiljer ganska mycket, men en sak har de gemensamt och det är att de är både starka och smidiga och sååå mycket modigare än jag. Jag skulle nog inte ens våga prova tror jag. Man klättrar upp på höga stegar och sen hoppar man ned om man vill ha en bra tid, över grindar och sånt tar man med ett smidigt hopp och man hoppar mellan andra höga hinder och tanken att någon skulle tappa taget eller halka kom över mig flera gånger och det hade nog lett till rätt svåra skador faktiskt.
Jag som ju gillar att fota sprang fram och tillbaka för att hänga med i svängarna och ändå kunde jag bara fota ett hinder eller två per person för de är så snabba att man inte hinner med.
En kille skrapade knät och då är det stenhårt, då får man inte vara med på simningen som är nästa gren, för att få vara med på det så får man inte blöda någonstans.
Innan jag åkte hemåt så släppte jag ut Turre en stund och jag, D och D's son S sköt iväg tennisbollar med brännbollsträ åt honom ett bra tag så att han fick springa av sig. S hade lättare att slänga iväg bollarna än att slå med trät som var längre än han.
Turre gillade S fast han är så liten och litade på honom så pass att S fick klappa honom fast han stod och drack.
När jag kom hem lockade jag håret och sen vid 21.30 mötte jag upp quiz-E på Dubliner och för första gången någonsin tror jag så hade vi tid att sitta bara vi två och snacka om allt och ingenting ensamma i ett par timmar.
Vi åt middag där och jag valde Pulled pork Sandwich och det var gott, det kunde ha varit lite mindre söt, fast jag är ju kinkig med sånt.
Efter en stund blev vi kalla och gick in, vi hade suttit på uteserveringen.
Mina kompisar M och G dök upp med sina tjejer och såg ut att vara på dubbeldejt så jag hejade bara på dem, men sen ville G att jag skulle komma och träffa hans nya tjej så jag gick dit och sa hej. Hon såg väldigt bra ut och verkar trevlig, jag hoppas att det är så.
Sen hängde jag och E med mina vänner som jag till stor del lärt känna där, galna-M och T bland annat och vi hade trevligt.
Jag kom hem vid 3 och efter en nattmacka och ett glas te så somnade jag runt 4.30.









Inga kommentarer: