torsdag 14 maj 2015

Och så var det redan över

1/4 På onsdagen var många sena ned till mässan och föreläsningshallen och såg väldigt slitna ut när de dök upp, där har man fördelen med att inte dricka alkohol, jag var ju i alla fall inte bakis eller sen.
Alldeles nyss hade vi suttit och förberett och planerat allt och nu var det plötsligt slut på onsdagseftermiddagen... Jag hade jobb att göra mitt på dagen förutom på mässan och möten och sånt, så jag satt på rummet och jobbade en stund mitt på dagen också, så det gjorde att dagen gick extra fort.
På kvällen gick jag och två vänner D och S ut för att ta en enkel middag. Vi landade på ett pizzaställe som verkligen såg ut att vara jättepopulärt, det var helt fullsatt och vi fick stå i baren och vänta på ett bord i drygt en halvtimme och det var så gott som omöjligt att ens ta sig fram till baren. Pizzorna var enorma! Jag har aldrig sett så stora pizzor! Det var en vanlig stor pizzatallrik under pizzan, men så fick man också ett stort cirkelformat pappersunderlägg som blev så gott som helt täckt av pizzan.
Jag älskar allt med aubergine i, men jag upptäckte att aubergine på pizza är ungefär som färska champinjoner på pizza, de blir liksom lite sega och smakar inte riktigt tillagade. Det var alltså ett dåligt val, men pizzan i sig var faktiskt jättegod.
Det blev en rätt tidig kväll för oss, fast vi satt uppe en stund i hotellbaren och pratade med "mina" amerikaner.


Inga kommentarer: