fredag 1 maj 2015

Hon blir bara bättre och bättre

22/3 På söndagen var jag ned till min vän S och hon fixade mitt hår, det vill säga, hon blekte rötterna. Eftersom mitt hår är så långt så blir det ju inte avklippt vartefter på samma sätt som kortare hår, det och det faktum att jag rest till varma, soliga länder väldigt ofta de senaste åren har lett till att håret blivit ljusare och ljusare eftersom det blivit solblekt. Sen för att det ska bli jämn färg så måste ju S göra rötterna ljusare vartefter. Då blir det också så att utväxten är väldigt mörk i jämförelse med längderna och då syns den mer och det har lett till att jag vill bleka rötterna oftare och S ställer alltid upp. Det tar väldigt lång tid också eftersom hon är extra noga med mitt hår och för att jag har väldigt många hårstrån och hon vill att det ska bli riktigt snyggt och bleker också närmare huvudet på mig än på andra eftersom det är så jag vill ha det. Egentligen gör man inte det eftersom det finns en risk att blekningen rinner ner i hårbotten och gör att man får en ljus fläck i håret, men eftersom jag tycker att det är värt risken och för att jag vet att S är den skickligaste frisören jag någonsin träffat så har jag stor tillit och än har det blivit helt perfekt. Det blir också mer och mer perfekt för varje gång eftersom hon har lärt sig mitt hår utan och innan! När jag kom hem sent på eftermiddagen var jag väldigt nöjd med hur håret såg ut.

Inga kommentarer: