söndag 22 december 2013

En härlig sommardag med några av de bästa barnen

4/8 På söndagen åkte jag, Ju och hennes barn ut till familjens torp i Södermanlands skogar. Det var för att se till det lite och ha en mysdag i solen och för att bada i en av Sveriges renaste sjöar, Magsjön.
Jag hade gjort pastasallad åt oss och jag fick en chans att bekanta mig med lilla I medan Ju badade och eftersom han var nöjd och glad i min famn så fick han ligga i mitt knä medan jag åt lunch också. Han är verkligen supersöt och vi hade en väldigt mysig dag, vattnet var lite kallt men i solen var det varmt och skönt och alla var nöjda med pastasalladen fast jag egentligen inte alls vet hur man gör en sån.
Turre var förstås också väldigt nöjd även om han var lite svartis på I när jag pratade med honom och gullade lite.
Ett par timmar senare åkte vi hemåt igen och senare på kvällen åkte jag in till Liffey's på rugbyfest. Det var sista kvällen för turneringen och vid det här laget hade till och med jag
 börjat lära känna lite folk trots att jag faktiskt inte ens varit på matcherna.
En av amerikanerna hade fått en lagkompis knä rätt i ögat och hade en jättestor blåtira! Jag frågade om det gjorde ont och han sa att det gjorde satans ont! Det kan jag tro!
Jag tog en ganska tidig kväll eftersom det var jobbdag igen på måndagen.










Inga kommentarer: