söndag 15 december 2013

Jag är egentligen lite av en trädkramare


1/8 På torsdagen blev det storstädning, både ute och inne. Runt mitt hus står det 4 stora tallar och de släpper barr, kottar och en massa pollen och smutsar ned verandan jättemycket. Det spelar ingen roll hur mycket jag städar, det är alltid skröpigt i alla fall. Målaren som var och kollade inför målningen i somras rekommenderade att jag skulle ta ned dem för att sydda fasaden. Jag har ofta tänkt tanken på grund av allt skräp, det faktum att man aldrig kan gå barfota på tomten, att rötterna börjar gå upp igenom marken och risken att någon av dem ska falla över huset när det är storm, men det har aldrig blivit av.
Turre och Judas var väldigt glada över att jag var hemma igen och höll mig sällskap på tomten och sen låg de i soffan och tittade på medan jag for runt och röjde i huset.
Mitt nya körkort förresten, nog ser jag äldre ut på det gamla än det nya? Det nya är alltså det som ligger överst.


Inga kommentarer: