söndag 22 december 2013

Att tvätta fönster har alltid varit en pina tidigare

5/8 På måndagen var det dags att jobba igen och det blev lite av en mjukstart eftersom strömmen gick i stora delar av Väsby, den kom inte tillbaka på ett bra tag så jag gick hem 10 minuter tidigare. Det är ju så nu för tiden, det är inte mycket man kan göra utan dator och internetuppkoppling....
När systerdottern jobbat klart för dagen kom hon förbi hemma hos mig och vi bestämde oss för att försöka ta oss till Kabodja och Ankor Wat under resan till Thailand. Ankor Wat är en av de saker jag vill se i livet och det är ungefär en dagstripp med övernattning att åka dit från där min lägenhet ligger.
För första gången på 1-2 år så tog jag tag i att tvätta fönstren också, det är något jag aldrig riktigt får kläm på och det känns så onödigt att göra när det nästan ser skitigare ut när jag är klar än det var innan jag började...
För minst ett år sedan köpte jag en slags fönsterskrapa som jag glömt bort att jag köpt och alltså aldrig använt. Nu var fönstrena så skitiga att det var värt att riskera att det blev skitigare igen. Det visade sig att fönsterskrapan var ett väldigt bra köp! Den skrapar bort vattnet och samlar upp det samtidigt oh det blir riktigt bra och det är lättare att undvika ränder. Jag måste säga att jag är nöjd.
Jag har haft en väldig värk på sistone och när jag grävde i medicinskåpet så hittade jag några tabletter som blivit över sen jag var i Thailand och när jag tagit dem gick äntligen värken över.

Inga kommentarer: