fredag 10 april 2015

Tur att de inte löste ut

12/3 På torsdagen tog jag en promenad med Turre igen, när man väl har kommit igång så blir det lättare att fortsätta. Dessutom vet jag av erfarenhet att jag inte tar mig ut om jag inte går direkt när jag kommer hem, innan jag hunnit sätta mig ner. Det är inte så att jag sitter ner resten av kvällen, nej jag fixar och donar hemma under kvällen, jag gör alltid någon nytta varje dag även om jag bestämt mig för att strunta i det. Men det är en annan sak att klä på sig och gå ut när man väl är inne...
På jobbet fick vi en leverans av handbloss från en leverantör, det är farligt gods och det kräver en massa extra papper och särskilda kartonger och grejer, det är ju lättantändligt och kan dessutom lösa ut om man är oaktsam, titta på bilden hur det såg ut när det anlände! Inte nog med att det är olagligt att skicka det så som det är packad, de har också skickat det med en ovetande fraktare och alldeles för tight packat så att kartongen gått sönder. Det hade inte behövts mycket för att de skulle antända och som sagt, allt av detta är högst olagligt.

Inga kommentarer: