måndag 18 november 2013

Vi målade båda två den dagen

17/7 På onsdagen skulle jag och S på brunch hade vi bestämt, men det visade sig inte finnas några restauranger som har brunch eller frukost på vardagar mellan 11-12. Utomlands där jag oftast äter brunch är det mycket mer ovanligt med en restaurang som INTE serverar frukost åtminstone till 14 på eftermiddagen.
Det slutade med en varm macka på ett ställe i stan och det var inget gott alls.
Sen flyttade sig solen och det blev så kallt i skuggan att vi var tvungna att gå vidare för att inte frysa ihjäl.
Vi var in på Indiska och jag handlade några lyktor.
På vägen hem stannade vi till vid Väsby centrum, S stannade i bilen med Turre för att vi skulle kunna ha rutorna öppna, solen gassade rätt bra. Jag sprang in och fotade mig för mitt nya körkort och lämnade in klädpaketet på Posten/Ica med de kläderna jag inte skulle behålla och så köpte jag sprayfärg till mina blomlådehållare.
När jag kom tillbaka ut gick S in och handlade en klänning hon suktat efter ett tag och var strax ute igen.
Sen åkte vi hemåt och när jag kom hem sprayade jag blomlådehållarna och till middag åt jag en bit oxfilé jag köpt i Hötorgshallen, till det åt jag en färsk getost som jag också köpt där.
Sen hängde jag upp lobeliorna jag köpt.
Jag hade också köpt lite bär på Hötorget.
Senare på kvällen när vi satt i soffan såg jag att Turre måste ha hjälp målarkillarna lite på morgonen, för han var vit på örat och hela sidan.
Det spelar inte mig någon roll alls, det lär inte vara farligt och någon utställningshund är han i alla fall inte.

Inga kommentarer: