söndag 12 oktober 2014

Kommunikation minskar de flesta avstånd


13/5 På tisdagen efter jobbet tog jag och N en långpromenad, Turre var förstås med också. Vi åkte iväg till Runsaskogarna och gick på den fina vägen i skogen där. Enda problemet med det är ju att man måste gå på vägen från Runsa tillbaka till bilen om man inte vill ta samma väg tillbaka. Vi tog bilder på våren i Sverige och skickade till vår vän A i Thailand. Det känns konstigt att hänga bara v två utan henne, hon hör liksom till trion...
Att kunna chatta med henne samtidigt som vi gick i skogen hjälpte att minska avståndet och saknaden lite. Jag och N pratade om livet och hur vi tänker och sånt. Det är kul för mig att få en ny synvinkel från någon som är yngre och det är också kul för mig att få vara ett stöd och lite mentor åt henne. Hon är så intelligent och mogen för sin ålder fast det finns förstås alltid saker man kan lära sig av varandra och jag känner att vi båda är intresserade av att lära av den andra.

Inga kommentarer: