söndag 12 oktober 2014

Någon som är sugen på ett fredagssnack?

9/5 På fredagskvällen satt jag ute på framsidan och tog en cigg, Turre var kvar inne då han tyckte att det var för kallt för att gå ut. Då hörde jag ett lite kvittrande ljud från Judas som kom uppför grusgången mot mig. Jag svarade honom med en hälsning och han kvittrade igen, han brukar inte låta så, så jag blev lite nyfiken på vad han ville. När han kom upp på verandan hade han en mus i munnen och svansen hängde utanför. Jag berömde honom förstås och försökte att inte tänk på den stackars musen. Han satte ned den på dörrmattan och den stod helt stilla, men för övrigt såg den både hel och levande ut så jag vet inte säkert om han var död. men försökte som sagt inte att tänka på det. Strax senare tog Judas upp musen igen och jag försökte att inte höra knastrandet när han tuggade i sig den hel... blärk vad äckligt! Det tog honom bara några sekunder att tugga och svälja ned musen och sen fanns det inte ett spår kvar av den.
Duktig kisse, men jag har så svårt med att inte tycka synd om mössen, de är ju så himla söta.
.

Inga kommentarer: