söndag 12 oktober 2014

Vi har en del att fira

7/5 På onsdagen firade vi vår kollega A som fyllde 60 år! Hon har jobbat på företaget sedan 1983 tror jag det är och eftersom jag mer eller mindre är född i företaget då min pappa startade det i källaren när jag var 4 år, så har jag också känt A sedan hon började jobba hos oss. När min mamma skulle vara någonstans under eftermiddagen och inte vara hemma när vi kom hem från skolan så brukade hon säga. -Jag är inte här när du kommer hem, men de andra är nere i fabriken om du blir rädd eller så.
Jag brukade då gå ner till fabriken för att slippa vara ensam och redan då hade jag hög arbetsmoral och tyckte inte om att titta på när andra jobbade, så jag brukade be E som var produktionschefen om ett jobb enkelt nog för att jag skulle kunna göra det och så gjorde jag det väl och fick sällskap på köpet.
Vi upptäckte dock inte varandra som vänner förrän för runt 10 år sedan antar jag... eller 15, jag vet inte säkert.

Inga kommentarer: