söndag 12 oktober 2014

Vänner är bra att ha

11/5 Förra fredagen fick jag en massa hjälp av N att flytta alla mina "vedtårtor" till mitt vedupplag och stapla dem. Vi köpte en skottkärra som vi monterade och sen tog N skottkärran till de mindre tårtorna och jag tog kärran till de större. Mycket jobb är det och jag förstår nu att det är skälet till att jag har så pass mycket muskler under allt fett och hud.
Vi var båda trötta och svettiga efteråt och det var lagom mycket för mig att flytta själv denna söndag. Så jag tog mig för att flytta det sista, nu är det "bara" att börja klyva skiten... Jag har ingen ved alls kvar sedan förra vintern så det gäller att se till att klyva tillräckligt för hela vintern innan det blir för kallt i höst. Egentligen ska ju ved torka minst ett år innan den eldas, men det brukar inte bli så för mig, jag har inte tillräckligt med tid och kraft till det.

Inga kommentarer: